גג פנל מבודד

גג העשוי מפנל מבודד מנצל את יתרונות הבידוד התרמי והאקוסטי של החומר המבודד, יחד עם תכונות העמידות נגד חום ואש ומאפיינים נוספים כמו עמידות, חוזק מבני, שמירה על איכות הסביבה ועלויות נמוכות.

בדומה לשימוש בקירות, פנל מבודד לגג הוא אלמנט העשוי משני לוחות פח מגולוון וצבוע בתנור וביניהם חומר בידוד. עם זאת, ישנם הבדלים מסויימים בין הלוחות ובאופן היישום בין קירות ובין גגות.כאשר מדובר בגגות, ישנה חשיבות עליונה לעמידות וליכולת נשיאת המשקל, יחד עם מאפיינים בטיחותיים שאינם מזהמים ואינם עלולים לפגוע בשוהים במבנה או בסביבה. השילוב המנצח הזה הוא שהביא את הפנלים המבודדים להוות חלופה ראויה לחומרי גלם מיושנים, ולייצר סל שלם של יתרונות.

יתרונות השימוש בגג מפנל מבודד

  • בידוד תרמי: האקלים הישראלי מאופיין בקיץ חם והביל וחורף קר וגשום. גג העשוי מפנלים מבודדים מספק בידוד תרמי מושלם ומאפשר שמירה על טמפרטורות בלי בזבוז אנרגיה מיותר, ומאפשרים נוחות תרמית, ובכך הוא מהווה חסכון עצום בהוצאות מיזוג. בנוסף, החומר אטום לרטיבות ובכך מונע חדירת רטיבות לבית ובנוסף הוא עמיד בפני פגעי הזמן, מה שמעניק לו חיי שירות ארוכים.
  • בידוד אקוסטי: גג העשוי פנל מבודד אטום לרעשים בשני הכיוונים ובכך מסייע לתחושת השקט והרוגע בתוך הבית ומונע חדירת קולות מבחוץ.
  • הרכבה: בתכנון נכון, הפאנלים מוזמנים מראש במפעל, ומגיעים אליכם מוכנים להרכבה. תהליך ההרכבה של הגג מתבצע בצורה מהירה וחלקה, ללא צורך בכישורים מיוחדים ואינו מותיר אחריו לכלוך רב.
  • יציבות: יש לזכור שפנל מבודד הינו רכיב בנייה מרוכב שמורכב משני לוחות פח מגולוון שביניהם חומר מבודד. השילוב של הפח ושיטות הייצור המתקדמות מעניקות לפנל חוזק מבני גבוה המבטיח את יציבות הגג לאורך שנים רבות.עבור אלו הבוחרים להשאיר את הגג הקיים, אך מעוניינים באיכויות הפנל המבודד, ניתן לבחור באפשרות של חיפוי גג קיים בפנלים מבודדים. מדובר בתהליך בו הלוחות מוזמנים מראש במפעל לפי השטח הרצוי, ומקובעים את שלד הנושא על הקיים באמצעים מיוחדים. גם במקרה של חיפוי נשמרות כל התכונות הייחודיות של הפנלים, כמו בידוד תרמי ואקוסטי, עמידות לאש, עלויות נמוכות והתקנה מהירה וקלה, יחד עם מינימום פגיעה בסביבה.
  • עלויות: החיסכון בעלויות הוא המאפיין העיקרי של התקנת גג פנל מבודד. עלות החומר היא נמוכה, וכן עלויות ההובלה, השינוע וההרכבה. השימוש בפנלים מבודדים אינו מייצר פסולת רבה ומעניק סביבה נקיה. בנוסף, פנל מבודד הוא מוצר ידידותי לסביבה ומעבר לעובדה שמדובר בחומר גלם זול שעמיד לשנים, הרי שהוא תורם לחסכון באנרגיה עקב תכונות הבידוד המאפשרות שימור אנרגיה והפחתה של השימוש באנרגיות מזהמות.

פנל מבודד לגג- מחיר

מחירו של פנל מבודד לגג נמוך יותר מפתרונות אחרים, היות ועלותו של חומר הגלם עצמו נמוכה יותר מאשר חומרים המשמשים בבניה מסורתית. מעבר למחיר הנמוך, עלויות השינוע של הפנל המבודד מוזילות את ההוצאה, בנוסף לעובדה שהוא אינו דורש הרכבה ארוכה ומסורבלת.

שיקול נוסף של העלות נובע מתכונות הבידוד של הפנל. השימוש בפאנל מבודד מבטיח הפחתה דרסטית בהוצאות מיזוג אוויר קירור וחימום, מה שמייצר יחס גבוה של עלות-תועלת, זאת בנוסף לעמידות הגבוהה ותפקוד של הפאנל המבודד לגג, המבטיחה חיי שירות ארוכים.

ולבסוף, מעבר למחיר הכספי, יש לקחת בחשבון את הפחתת הפגיעה בסביבה. פנלים מבודדים לגגות נחשבים מרכיב חיוני בבניה ירוקה, עקב העובדה שהם אינם מזהמים את הסביבה בתהליך ההובלה וההרכבה, ועמידותם לאורך שנים המפחיתה את הבלאי ופליטות גזי החממה CO2.